Veiligheid en privacy

Veiligheid en privacy

Sinds 2018 verplicht door de AVG / GDPR Wetgeving | Algemene Verordening Gegevens

Wanneer je onze webshop bezoekt, een bestelling bij ons plaatst of een dienst bij ons afneemt verzamelen we allerlei gegevens. Graag leggen we je uit welke gegevens we verzamelen, waarvoor we ze gebruiken en wat we ermee doen.

Persoonlijke en/of zakelijke gegevens verzamelen of vragen we bij:
  • Bestellen
  • Bezorgen
  • Retourneren & Garantie
  • Reparatie- & Upgrade services
  • Inruildiensten
  • Account op webshop
  • Nieuwsbrief & E-mail contact
  • Klantenservice contact
  • Camera beelden (inbraak- en diefstal)

De informatie die we van je vragen zijn van essentieel belang om onze dienstverlening goed uit te voeren en te verbeteren. Jouw bestelling bezorgen zonder adres of je op de hoogte houden van een reparatie of upgrade is namelijk onmogelijk zonder persoonlijke informatie.

Inzicht en toegang tot jouw gegevens

Jijzelf - Je hebt het recht om inzicht te krijgen in je eigen persoonlijke gegevens die bij ons bewaard worden. Dit kan altijd via je account op onze webshop, maar je mag ook al je gegevens opvragen via onze klantenservice. Wij zullen binnen 30 dagen een overzicht sturen waarin je precies kan zien welke informatie we van je bewaren. Je hebt ook het recht om ons te vragen jouw persoonlijke gegevens te wijzigen of te verwijderen. Wij zullen dit binnen 30 dagen na aanvraag doen. We mogen echter niet alle informatie verwijderen. Zo hebben wij de verplichting om voor o.a. de belastingdienst onze financiële gegevens 7 jaren te bewaren. Jouw persoonlijke gegevens die gekoppeld aan deze financiële informatie worden dus 7 jaar bewaard.

Inzicht door derden - Derden waaronder: leveranciers, bezorgpartners, reparateurs, betaalpartners, review partners en andere organisaties waarmee we samenwerken hebben géén directe toegang of inzicht in jouw persoonlijke gegevens. Zij ontvangen uitsluitend informatie van ons die voor hen van belang zijn. Moeten wij een pakket bij je bezorgen, dan krijgt de bezorgdienst je NAW-gegevens. Besteden we een reparatie uit, dan worden er geen persoonlijke gegevens verstuurd. Voor sommige diensten wordt informatie opgeslagen in Cookies, hiervoer kan je lezen op onze Cookie pagina. Deze informatie wordt o.a. gebruikt voor advertenties via Google en om ons aanbod en onze aanbiedingen af te stemmen op jouw behoeftes.

Wij verkopen jouw gegevens nooit aan derden!

Waar en hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Bestellen: Wanneer je een bestelling plaatst of een account op onze webshop aanmaakt, worden je persoonlijke gegevens bewaard in de webshop database. Deze gegevens blijven minimaal 7 jaar bewaard, maar dit kan ook langer zijn. Wij vinden het fijn dat je bij ons terug komt en het is erg vervelend om telkens je gegevens opnieuw te moeten invoeren.

Betalen of terug betalen: Betalen via onze webshop gaat via een betaalprovider, in ons geval Mollie. Hoe Mollie met jouw gegevens omgaat lees je hier: https://www.mollie.com/nl/privacy. Wij bewaren zelf geen credit card of andere betaalgegevens.
Pin/Contant betalen gaat via onze kassa. Daarin worden je persoonlijke gegevens bewaard. Deze worden minimaal 7 jaar bewaard.
Betalen op rekening gaat via ons CRM systeem. Daarin worden je persoonlijke gegevens minimaal 7 jaar bewaard. Wanneer we je terug willen betalen vragen we om je bankgegevens. Deze gegevens worden na terug betaling verwijderd.

Diensten: Neem je zakelijk of persoonlijk een dienst bij ons af, dan worden je gegevens bewaard in onze CRM database. Deze gegevens worden minimaal 7 jaar of langer bewaard. Wanneer je meerdere diensten bij ons afneemt, of op regelmatige basis vinden wij het ook fijn niet telkens jouw gegevens opnieuw te moeten invoeren.

Emailen: E-mail je ons, dan wordt je e-mail bewaard in onze e-mail database (ook wel mailbox genoemd). Deze e-mail wordt 3 tot 4 jaar bewaard en daarna verwijderd.

Nieuwsbrief: Heb je je ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Dan wordt alleen je e-mail adres bewaard in de database van de dienstverlener waarmee we samenwerken. Het e-mail adres bewaren we minimaal 5 jaar of zolang jij onze nieuwsbrief wilt ontvangen.

Bellen: Bel je ons? Dan worden gesprekken opgeslagen in ons eigen IT-centrum, op een beveiligde server. Deze gesprekken worden 1 tot 2 jaar bewaard en gebruiken we om de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. We leren graag van onze gesprekken met jou.

Bezoek in onze winkel of servicecenter: Bezoek je ons? Dan worden er camera opnames gemaakt op een beveiligd systeem. Diefstal en inbraak zijn nu eenmaal (helaas) onderdeel van onze samenleving. Voorkomen is bijna niet mogelijk, maar daders pakken met behulp van camerabeelden is wel. Deze beelden worden maximaal een jaar bewaard.

Financiële gegevens: Facturen en betalingen worden bewaard in ons boekhoudpakket en gedeeld met onze accountant. Deze informatie moeten wij en onze accountant 7 jaar bewaren.

Beveiliging van persoonsgegevens

Omdat wij verantwoordelijk zijn voor jouw privé gegevens, doen we er alles aan om deze informatie zo goed mogelijk te beveiligen. Onze webshop software wordt regelmatig voorzien van belangrijke updates en is voorzien van een SSL certificaat. Onze interne IT wordt beveiligd door een firewall en data wordt waar nodig versleuteld opgeslagen.

Heb je vragen over ons privacy beleid? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Onze zakelijke partners kiezen voor de service en kwaliteit van Tuffel

Tuffel heeft op Klanten Vertellen een boordeling van 8.8/10 op basis van 362 reviews.