Algemene voorwaarden

Algemene Voowaarden

Inhoudsopgave


Artikel 1 - Definities
Artikel 2 – Onze identiteit
Artikel 3 - Wanneer gelden onze voorwaarden
Artikel 4 - Ons aanbod
Artikel 5 - De (koop)overeenkomst die we samen aangaan
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Wat verwachten wij van jou tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht
Artikel 9 - Onze verplichtingen bij herroeping
Artikel 10 - Wanneer geldt het herroepingsrecht niet
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakomen van onze overeenkomst en (extra) garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Abonnementen
Artikel 15 - Betalen
Artikel 16 - Klachten
Artikel 17 - Geschillen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: Wanneer je een product, dienst of abonnement bestelt met een overeenkomst die afwijkt van, of een aanvulling is op de onze;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen je gebruik kan maken van het herroepingsrecht;
  3. Consument: jij, wanneer je bestelt zonder bedrijfsnaam;
  4. Zaak: jij, wanneer je bestelt met bedrijfsnaam;
  5. Dag: kalenderdag, ook wel bekend als maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag;
  6. Digitale inhoud: meestal software of een licentie, per download aangeboden;
  7. Duurovereenkomst: overeenkomst met een bepaalde duur/tijd zoals bijvoorbeeld een mobiel abonnement;
  8. Duurzame gegevensdrager: USB-stick, harde schijf, SD-kaart of ander product waarop je digitale informatie opslaat;
  9. Herroepingsrecht: ook wel de bedenktijd waarbinnen je het door jouw gekochte product naar ons terug mag sturen, zonder reden van opgave;
  10. Ondernemer: wij;
  11. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die je met ons sluit via onze webshop, of telefonisch of anders;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: telefoon, Social media, e-mail of andere techniek waarmee je ons kan bereiken.

Artikel 2 - Onze identiteit

Tuffel V.O.F.
Grotestraat 108, 7607 CV te ALMELO;
Telefoonnummer: 0546 76 75 95
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur
Zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur
E-mailadres: klantenservice@tuffel.nl
KvK-nummer: 08210154
Btw-identificatienummer: NL8214.67.864.B01

Artikel 3 - Wanneer gelden onze voorwaarden

  1. Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer je een product koopt, abonnement of dienst afneemt bij ons in onze webshop, of in één van onze winkels.
  2. Je krijgt bij het afrekenen in onze webshop de vraag of je met deze voorwaarden akkoord gaat. Je mag uiteraard ook onze klantenservice om onze voorwaarden vragen. Je krijgt dan een digitale kopie per e-mail. In onze winkel mag je altijd om onze algemene voorwaarden vragen. Wij zullen je deze dan geprint overhandigen.
  3. Koop je bij ons een product of neem je een dienst af met afwijkende of aanvullende voorwaarden, dan mag je in geval van tegenstrijdige voorwaarden kiezen voor de meest gunstige.

Artikel 4 - Ons aanbod

  1. Bij een product, dienst of aanbieding vermelden wij altijd de afwijkende voorwaarden of hoe lang een aanbieding duurt.
  2. Wij bieden onze producten en diensten aan met een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving en afbeelding. Ook wij maken fouten en het kan voorkomen dat een product of dienst niet voldoet aan jouw eisen of afwijkt van hetgeen wij hebben vermeld. Je mag ons verantwoordelijk houden voor onze fouten en we zullen een zo goed mogelijke oplossing verzinnen. Soms is de beste oplossing: ‘geen oplossing’, en we hopen in zo’n situatie op je begrip.

Artikel 5 -De (koop)overeenkomst die we samen aangaan

  1. We hebben samen een overeenkomst wanneer je akkoord gaat met de voorwaarden en akkoord gegaan bent met de eventuele extra voorwaarden van het product, abonnement of de dienst.
  2. Bestel je een product, dienst of abonnement in onze webshop, dan krijg je altijd een bevestiging per e-mail. Zolang je deze niet van ons hebt gekregen mag je de koop ongedaan maken. Hierop maken wij een uitzondering wanneer er een storing is met onze webshop. In onze winkel krijg je bij een overeenkomst altijd een factuur en/of betaalbewijs.
  3. Wij hebben onze webshop beveiligd met een SSL-certificaat. Zo kan je veilig bestellen en betalen. Ook zorgen wij ervoor dat de webshop altijd up-to-date is zodat alle veiligheidsproblemen worden voorkomen of snel worden opgelost.
  4. Voor sommige producten en/of diensten zijn wij verplicht te controleren of je hiervoor financieel in aanmerking komt. Als blijkt dat je dat niet bent, mogen we ervoor kiezen geen overeenkomst met je aan te gaan.
  5. Je krijgt van ons altijd een factuur van je aankoop, zowel online als in onze winkel(s). Op de factuur vermelden wij de bestelde producten met prijs en btw, de garantievoorwaarden, ons adres, eventuele extra voorwaarden voor een afgesloten dienst/abonnement. Koop je in onze webshop? Dan vermelden we tevens het recht van retour.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. Je mag je aankoop bij ons in onze webshop altijd binnen 14 dagen retourneren. Hiervoor hoef je geen reden te geven, al vinden we dat wel fijn.
  2. Je bedenktijd gaat in vanaf de dag dat je het product hebt ontvangen.
  3. Koop je in onze fysieke winkel, dan mag je binnen 14 dagen het gekochte product retour brengen. Voor apparaten zoals computers, telefoons en tablets geven we niet het volledige aankoopbedrag terug. We nemen voor het innemen en herstellen van het apparaat naar originele staat 15% van de aankoopwaarde in mindering.

Wanneer je een abonnement afsluit of digitale producten koopt, zoals bijvoorbeeld software:

  1. Een abonnement mag je binnen 14 dagen zonder reden van opgave ontbinden. Wel gelden hierbij de voorwaarden van de aanbieder van het abonnement.
  2. De bedenktijd gaat in op de dag van het afsluiten van het abonnement.
  3. Koop je bij ons software of een licentie, dan mag je deze binnen 14 dagen retourneren, maar alleen wanneer de licentie niet geactiveerd is. Heb je de software geïnstalleerd en geactiveerd, dan vervalt het recht van retour.

Artikel 7 – Wat verwachten wij van jou tijdens de bedenktijd

  1. Zorg dat het product en de verpakking tijdens de bedenktijd in originele en nieuwe staat blijven. Voor digitale producten raden we je aan om eerst de demo-periode te gebruiken en dan pas te activeren. Activeer pas wanneer je zeker bent van je aankoop.
  2. Gebeurt er onverhoeds iets met je aankoop en er treden beschadigingen op dan kan het zijn dat we het aankoopbedrag gedeeltelijk of niet terugstorten. Je bent dan verantwoordelijk voor de geleden schade. Je krijgt uiteraard wel je aankoop teruggestuurd. Die is immers van jou.

Artikel 8 – Hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht

  1. Online aankoop: Je vindt onze RMA / Retour procedure op onze klantenservice pagina: https://www.tuffel.nl/klantenservice.html. Een RMA / Retour aanmelden doe je via je account op onze webshop met het knopje: RMA / Retourneren. Zo weten we precies wat je terug wilt sturen. Kopen in een fysieke winkel: Breng binnen 14 dagen je aankoop terug naar de winkel. Neem wel je factuur mee, dit is immers je aankoop/garantiebewijs.
  2. Nadat we je de retour instructies hebben verstrekt, is het aan jou om het product binnen 14 dagen naar ons retour te sturen.
  3. Stuur je aankoop terug in originele verpakking en met alle toebehoren.
  4. Verpak je aankoop goed en verstuur altijd met een Track & Trace code. Zo heb je een verzendbewijs waarop de datum/tijd staat en zie je wanneer wij jouw pakketje ontvangen.
  5. De kosten voor het retour sturen vergoeden wij niet, wel de kosten van het versturen.
  6. Maak je gebruik van het herroepingsrecht, dan vervallen ook alle extra overeenkomsten en voorwaarden.

Artikel 9 – Onze verplichtingen bij herroeping

  1. Je ontvangt van ons altijd een bevestiging van je RMA / Retour aanvraag via onze webshop.
  2. Nadat we je de retour instructies hebben verstrekt, is het aan jou om het product binnen 14 dagen naar ons retour te sturen.
  3. Je krijgt je volledige aankoopbedrag met verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop terug.
  4. Wij storten je bedrag van je aankoop terug op je bankrekening.

Artikel 10 – Wanneer geldt het herroepingsrecht niet

  1. Hebben wij een dienst uitgevoerd, zoals een reparatie of een handeling bij jou thuis of op je bedrijf, dan heb je geen herroepingsrecht.
  2. Is je aankoop tijdens je bedenktijd kapotgegaan of onherstelbaar beschadigd, dan hoeven wij deze niet retour te nemen.
  3. Open je een verzegeld product of activeer je een software licentie, dan hoeven wij deze niet retour te nemen.
  4. Wanneer je een bestelling plaatst op je bedrijfsnaam. Het herroepingsrecht is een consumentenrecht

Artikel 11 – De prijs

  1. Wij vermelden de prijzen in onze winkel en webshop zo nauwkeurig mogelijk. Het kan voorkomen dat wij een fout maken die verstrekkende gevolgen heeft voor het leveren van de door jou gewenste aankoop. Dan kunnen wij ervoor kiezen de aankoop ongedaan te maken. Hiervan krijg je altijd bericht per e-mail of telefoon en je krijgt uiteraard het aankoopbedrag per direct retour.

Artikel 12 – Nakomen van onze overeenkomst en (extra) garantie

  1. Wanneer wij een overeenkomst met je aangaan dan doen wij er alles aan om aan onze voorwaarden te voldoen.
  2. Al onze producten en diensten hebben een garantietermijn. Garantie is bij ons garantie. Werkt een product of gerepareerd onderdeel niet naar behoren? Dan lossen we dit kosteloos op.
  3. Op sommige producten heb je extra garantie. Deze garantie is vaak een verlengde fabrieksgarantie, langer dan de 2 jaar consumentengarantie. Wij helpen je ook bij problemen met extra garantie, maar kunnen eventuele gemaakte kosten wel aan je doorrekenen. Denk hierbij aan verzend- en/of handlingkosten.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. Jouw opdracht is ons bevel. Wij zorgen ervoor dat wat je besteld hebt, ook geleverd krijgt op het door jou aangegeven adres.
  2. Is een product onverhoeds niet te leveren of kunnen we een dienst niet leveren, dan mag je ervoor kiezen de aankoop te ontbinden. Hiervoor heb je 30 dagen de tijd. Wij storten dan het volledige aankoopbedrag retour op je bankrekening.
  3. Wij zijn verantwoordelijk voor de levering. Verdwijnt een pakketje of komt een product beschadigd aan, dan zorgen wij voor een nieuwe levering.

Artikel 14 – Abonnementen

  1. Ga je een abonnement aan, dan geldt de termijn die voor dat abonnement staat, bijvoorbeeld 2 jaren. Opzeggen kan altijd na het verstrijken van het abonnement. Houd daarbij wel de in het contract vermelde opzegtermijn aan. Dit is bijna altijd één maand.
  2. Krijg je niet geleverd waarvoor je betaalt, of de aanbieder van het abonnement niet aan de voorwaarden of worden voorwaarden gewijzigd, dan mag je jouw abonnement per direct opzeggen.
  3. Voldoe jij niet aan je contractuele verplichtingen, dan mag een aanbieder jouw abonnement stopzetten. Je bent nog wel verantwoordelijk voor de kosten die je hebt gemaakt en de financiële verplichtingen zolang het contract loopt.

Artikel 15 – Betalen

  1. Koop je in onze webshop of winkel(s), dan reken je af aan de kassa. Je betaalt voor het product of de dienst en daarna krijg je het opgestuurd of mag je het uit de winkel meenemen. Voor diensten op locatie geldt een betalingstermijn van 14 dagen en worden middels een factuur aangeboden.
  2. De betalingstermijn van 14 dagen is bindend. Betaal je niet op tijd, dan kunnen we voor het versturen van een herinnering of aanmaning extra kosten in rekening brengen. Deze worden separaat genoemd en kunnen oplopen tot € 25,- per herinnering. Wanneer je na meerdere herinneringen niet betaald hebt, dragen we de vordering over aan een incasso instantie.

Artikel 16 – Klachten

  1. Heb je een klacht, dan mag je deze altijd bij ons indienen. Je mag onze klantenservice bellen of e-mailen en we zullen je klacht zeer serieus nemen. Omschrijf duidelijk je klacht, zodat we je accuraat kunnen helpen.
  2. Wij behandelen je klacht altijd binnen 14 dagen en in veel gevallen sneller.
  3. Bij het oplossen van je klacht vragen we je om geduld te hebben. We proberen je klacht zo snel mogelijk op te lossen, maar soms kan het wat langer duren. Gun ons in ieder geval 4 weken de tijd, al zal het in veel gevallen echt niet zo lang duren.

Artikel 17 – Geschillen

  1. De overeenkomst die we met je afsluiten valt binnen het Nederlands recht.

Onze zakelijke partners kiezen voor de service en kwaliteit van Tuffel

Tuffel heeft op Klanten Vertellen een boordeling van 8.8/10 op basis van 391 reviews.